Geçmişin sofrasından geleceğin mutfağına, İzmir’in gastronomi mirası mesleki eğitime taşınıyor…
İzmir’in binlerce yıllık kültürel birikimini, gastronomi hafızasını ve zengin mutfak mirasını mesleki eğitimle buluşturacak önemli bir proje daha hayata geçirildi.
Cumhuriyet Nevvar Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi koordinatörlüğünde yürütülen TÜBİTAK 4004 “Arkea Gastronomi: Kültürel Mirasın Mesleki ve Teknik Eğitime Entegrasyonu” Projesinin açılış programı, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Türkiye’nin 24 farklı ilinden gelen Yiyecek İçecek Hizmetleri ve Gıda Teknolojisi alanı öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilen proje kapsamında; akademisyenler, alan uzmanları ve sektör temsilcileri tarafından yürütülecek eğitim, atölye ve uygulamalarla İzmir’in gastronomik geçmişi bilimsel bir bakış açısıyla ele alınacak.
Proje; Anadolu’nun köklü mutfak kültürünü, yerel ürünlerini, geleneksel üretim yöntemlerini ve kültürel miras unsurlarını günümüz mesleki eğitim anlayışıyla buluşturarak geleceğin gastronomi profesyonellerine aktarmayı hedefliyor.
Tarih, kültür ve eğitimi aynı sofrada buluşturan bu çalışma; yalnızca İzmir’in gastronomi hafızasının korunmasına değil, aynı zamanda Türkiye’nin gastronomi eğitimine yeni bir perspektif kazandırmasına da önemli katkılar sunacak.
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak; kültürel mirasımızı yaşatan, mesleki eğitimi güçlendiren ve gastronomi alanında nitelikli insan kaynağının yetişmesine katkı sağlayan bu kıymetli projede emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ediyor, çalışmaların ülkemiz adına hayırlı sonuçlar getirmesini diliyoruz.




